Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160

Alhamdulillah hari last kelas tadi.

Lepas ni study week, exam lepas tu internship, graduation dan balik Malaysia for good, insyaAllah.

hari ni tiba-tiba hati tersentuh.

Ya Allah, Engkau izinkan aku untuk mengakhiri 6 tahun di sini.
Engkau kuatkan aku untuk belajar selama 6 tahun ini.
Untuk bersabar di sini.

Ya Allah,
terus kuatkan aku untuk menghadapi dunia pekerjaan.
Untuk menghadapi dunia houseman.
Untuk bersabar belajar segala skill di malaysia.

Ya Allah,
aku tak kuat melainkan dengan izin-Mu.

cita-cita saya nak jadi doktor yang baik, tak ego, niat nak tolong pesakit semata-mata.
nak jadi doktor untuk ummah. insyaAllah.

0 mEssAge:

banner 516×75

Popular Posts