Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160

assalamualaikum...

hari ni blog aku iaitu aku adalah aku dirasmikan... skema sungguh ayatku ini... ha3~ ini bukanlah kali pertama ku membuat blog... cubaan keduaku.. he3~ harap istiqomah la cik keynah ooi!! kenapa aku buat?? hmm.. mengisi masa terluang.. disamping itu menjana minda yang penuh dengan idea melimpah ruah ni.. cuma identitiku kali ini berbeza dengan blog aku yang pertama yang pernah aku lakukan.. biasa la yang lama tu xmatured lagi.. tp matured ke aku skang nih?? lu piki sendiri!! hahaa... mengenai blog yang lama yang telah aku deletekan itu dilahirkan semasa aku di tingkatan dua.. so?? matured ke time tu?? sempat bertahan sehingga di tingkatan lima.. abis spm terus delete.. ho3~ ada la sebabnya.. siapa aku sebenarnya?? hamba Allah yang lemah.. aku bukanlah seorang yang hebat ataupun luar biasa ataupun superman.. he3~ aku hanyalah manusia biasa yang punya khilaf.. kadang2 aku lalai dan leka dengan keindahan dunia ni.. kadang2 aku sedar dari kelalaian dan kelekaan aku..

first skali apa aim n objektif aku wat blog nih??

berkongsi ilmu dan pengetahuan yang aku ada... (tapi bukannya banyak pun!!) sket2 ja.. semoga aku beramal dengan segala ilmu yang aku ada nih... insyaallah... (kerana Allah ek.. semoga aku menemui kebahagiaan dan erti sebenar hidup aku nih (atas landasan syariat islam)... tegurlah diri aku nih.. kerana aku tak lepas dari melakukan kesalahan.. tapi secara private n personal.. hu3~ hati ni terlalu sensitif..

lagi?? of coz la nak tulis tentang hidup aku nih... pengalaman hidup.. ngeh3~ bajet diari la.. but not personal diari... tentang diriku yang insyaallah menjadi student perubatan di sebuah negara di seberang laut sana.. hidup tanpa keluarga tetapi bersama rakan2 yang insyaallah boleh membimbing diri aku nih...

ini je lah yang aku nak tulis setakat.. semoga aku rajin mengupdate blog ini... insyaallah...
tapi faham2 je lah... aku akan menceburkan diri ke dalam kancah studi yang amat bz... semoga aku diberi kesempatan...

0 mEssAge:

banner 516×75

Popular Posts