Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


my dearest blog,


hari ini hari ke-9 aku berada di rumah.. ini bermakna xsmpai 2minggu lagi aku akan berada di rumah... persediaanku?? hu3~ ni yang sedih.. di saat inilah aku berasa blank terus.. tak tau nak bawak apa.... tapi aku tahu ini semua berpunca dari kecuakan ku jugak.. he3~

relak2~.. tarik nafas..... huh.. aku rasa tidak menjadi masalah besar buat aku... aku xperlu sangat nak bawa segala macam rempah ratus... aku akan duduk di bangunan mara.... yg terdapat kafe di bawahnya... untuk tahun pertama ini aku akan memanjakan diri aku dengan tidak masak sendiri... he3~ Alhamdulillah... xpayah fikir mengenai rumah sewa.. cara nak cakap dengan simsar(orang yang akan cari rumah sewa) atau nak cakap dengan tuan rumah... bas lilsyabab dah musykilah kabirah 'alasyan khomsin bas li sakin fi mabna mara... so kena fikir juga la kan...


minggu terakhir ini perlu aku rancang dengan teliti dan rapi bagaimana caranya untuk aku menghabiskan masa... agar tidak timbul masalah bila aku di sana kelak... merasa semua jenis masakan melayu... agar xrindu!! hu3~ tolong mak dengan abah semaksimumnya... agar xmenyesal!!!! buat baik dengan adik.... agar xrindu!! dan segala 1001 benda... yang perlu aku pastikan... hamster dan kucing tersayang di rumah... mahu saja aku bawak hamsterku yang gemuk itu bersama.. namun apakan daya!!


minggu terakhir ini juga membawa aku melangkah ke pertengahan ramadhan.... amalanku?? usah disoal.. masih banyak lagi rasanya sejadah iman ku yang perlu ditampal... sejadah iman yang compang-camping itu harus ku tampal dan perkemaskan... kerana dipertengahan ramadhan ini ada keampunan... dan perlu aku tambahkan untuk bekalan aku di negara orang... agar aku kuat disana... bersyukur rasanya kerana itu adalah negara islam... jadi kurasakan mungkin tiada dugaan yang begitu kuat.. namun aku hanya merncang... semoga Allah menetapkan iman dan keyakinan ku ini..


cukuplah setakat ini coretanku... semoga aku diberi kesempatan dan kerajinan untuk mengupdate blog ku ini...


0 mEssAge:

Popular Posts