Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160



p/s : gambar di atas tiada kaitan dengan raya....

cuma baru balik dari kelas ngaji....



Bismillahirrahmanirrahim....

kali kedua raya keduaku diperantauan.. apalah sangat jika nak dibanding dengan senior2 yang dah lama beraya diperantauan... yang penting jamuan akhawat tadi amat meriah... meraikan raya terakhir bersama2 akak tahun 6 yang dah habis pun exam.. satu slot kenali mereka membuatkan aku terfikir betapa berdikarinya akak2 ini ketika mereka di tahun satu... tinggal bersama2 akak2 dirosat di mandharah... perjalanan hampir sejam lebih(kalau xslp).... hu3~ kuliah dengan arab yang ramai(aku bersama beberapa arab udah pening).... tabik spring btul!!
muka2 akak yang matured.. sebenarnya bukanlah kali pertama aku bersua muka dengan mereka... kak raudhah dgn kak wa penah datang melawat kami... ramah sungguh.. aku suka suruh akak2 ni check aku... he3~ denyutan nadi la... tengok kesihatan aku ok ke x.. akak2 ni pun layan je aku... he3~ agak kebudak-budakan ek... tapi diperantauan ni.. akak sendiri xda... terpaksa la tumpang akak2 senior... hehee... tiba2 teringat dekat kak bibi(saya sayang akak)... kak zahidah(sayang akak jugak).. klau x kak zahidah jeles nti.. kak bibi penah pesan klau kita syg kat seseorg luahkan je...
he3~ tapi bertempat dan tengok orang la... nanti tiba2 cakap dekat pak arab mana2 jenuh plak...
bahaya jugak pak arab nih.. ajak kawin nti mampuss..
berbalik pada raya haji... darah korban merata2... pelik jugak mula2.. tapi maybe dah budaya.. xmacam kat malaysia... sembelih dekat padang, dalam hutan.. kat sini dekat jalan raya ja.. dekat pintu masuk bank... huhuu.. penuh darah tepi2 jalan... semangat tol...
tepi pantai penuh arab2 muda dan remaja melepak... semua pakat keluaq jalan2....
agak sunyi raya ni.. kawan2 ramai ja travel pegi cairo ngan mansoura.. aku membuat pilihan menetap di sini... nak rasai n alami sendiri raya di alex... esok nak pegi pantai lah... hehee...
angin sepoi2 bahasa.... skang ni baru ja lepas hujan... tetiba ja hujan lebat tadi... sejuk!!
kawan yang tengah study kat sebelah pun dah tidoq... hehee... dah lewat malam... nak tdoq jugak la... jya~ jikang ga nai... owarimashou.... oyasumine.....



atas : kawan yang banyak menjadi cermin terhadap diri sendiri..

bawah : raya aidilfitri di cairo

5 mEssAge:

waaa...raya kt perantauan..wuhuu~~

tentu seronokkan dapat raya kat luar negara... sana ada ketupat x...

hmm..
ketupat xda la..
nasi himpit byk..
sate ada gak..
he3~
smua ada sna except family la..
seronok la jugak...
sebab ramai kawan...

hurmm..mcm bes ja. aku nk p gak alex cmni..haha.. nk mkn unta~

hahaa...
mai jgn x mai..
semua ada...
unta? kambing? lembu??
jgn smpai pening sudey..

banner 516×75

Popular Posts