Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


salam..

entry kali ni tidak ada sebarang motif..

mungkin ingin meluahkan isi hati..

dikala pembacaan community medicine seperti tidak ada sebarang peningkatan..

selepas biochemistry, anatomy, physiology dan pharmacology berakhir..

tinggal lagi tiga COMMUNITY MEDICINE, histology n terminology....

terasa macam nak menulis..

parasympathetic mungkin..

kalau guna medical jargon ni sure kena tolak markah dalam communication skills..

aku cepat marah??

betul ke??

mungkin dalam fatrah exam ni..

tapi tiada kaitan dengan estrogen atau progestron..

mahupun limbic system aku..

tapi satu ja aku nak ingatkan..

jangan cepat pandang rendah kat orang lain..

jangan cepat buruk sangka...

jangan cepat salah tafsir..

jangan cepat segala-galanya..

nampak macam baik tak semestinya baik..

nampak macam jahat tak semestinya jahat...

jika ditakdirkan yang jahat tu jadi baik mungkin akan lebih baik dari yang baik..

mungkin susah nak faham..

tapi ntah la..

terasa nak tulis...

aku bukannya baik pun..

aku bukannya alim pun..

aku bukannya muslimah sejati pun..

tapi aku cuba nak jadi baik..

aku cuba nak jadi alim..

aku cuba nak jadi muslimah sejati..

doakan la aku..

jangan pandang rendah..

mungkin bukan secara mendadak...

pelan-pelan dan istiqomah..

sebab aku nak semua benda ni kekal..

berubah kerana PEMILIK aku...

cukup..

mungkin emosi menguasai aku...

doakan aku...

untuk exam..

untuk dunia..

dan yang penting AKHIRAT..

tetiba..

teringat mak..

abah..

adik..

abang..

akak..

Inah nak balik!!..

homesick menguasai aku..

doakan aku tabah~

mata bergenang..

aku kena kuat..

perjalanan aku masih jauh..

banyak benda lagi aku kena tempuh..

kuat la SAKINAH...

insyaAllah pahala seiringan dengan perjalanan ini..

menuntut ilmu bukan mudah...


cukup..

aku kena teruskan study..

mungkin emo sket..

maafla...

wassalam..


p/s: ini tidak kaitan dengan exam yang baru berlalu.. insyaAllah exam dah usaha yang terbaik... masih bersemangat untuk jwb ecam nih....

12 mEssAge:

rabbana aatina fiddunia hasanah, wa fil-aakhirati hasanah.. amin

kinah,
jangan sdey2 lagi ek
kitaorang kan ad..(^^,)

"tidak diuji seseorang melainkan dengan kemampuannya"

Salam.. kinah.. Jangan ler sedih.. Moga terus kuat kat bumi Mesir sana..

terima kasih anas..
amin...

tq saibah..
hehehee..
korang semua byk support aku...
sori ek emo2~

waalaikumussalam along..
insyaAllah sy akn kuat disni..
syukran 'ala kulli hal..

xpa..satu pengorbanan menuju redha Allah..aku pn tgh blank nih..

tq akmal..
tahniah atas 'cerpen' ang yg terbaru tu jgk..
motivating sungguh..

HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI: Semalam ~ Sudah menjadi sejarah. Hari Ini ~ Apa yang sedang kita lakukan. Esok ~ Hari yang belum pasti. Hisablah hari pertama semoga hari yang kedua kita lebih baik kerana mungkin ajal kita pada hari yang kedua. HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS: Nafas Naik. Nafas Turun. Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut adalah pemberian Allah secara percuma dan carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya. Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama nyawa dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini. HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN : Hidup dalam keredhaan Allah. Hidup dalam kemurkaan Allah. HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT : Kekal di dalam neraka. Kekal di dalam syurga....

bila baca post nie..aku plak terasa sebak..huhuhu
hmm.. anyway kinah , we'll strive together..
untk islam yang agung~~~!
insya allah..aku exam final bln 5 nie..abeh 29 jun..

to asrar : tq adik bucuk..
hehehe..

to zirwatul : hanan ka?? hehehe.. insyaallah.. sma2 usaha ek.. ganbatte2... bittaufiq wannajah untuk exam..

sedih=berduka=futur=lemah=kecewa=pening=letih-----=perjuangan =redha Allah =Syurga= tujuan Allah cipta kita

:)

terima kasih rahman...
formula yang bernas..
he3~(adakah ia dasar pandang ke syurga aiman??)

banner 516×75

Popular Posts