Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160



assalamualaikum..

'lembu pun bersedia untuk berkorban,
kalau kita tak sanggup,
di manakah taraf kita??'

kat atas tu hanya persoalan yang aku timbulkan. jadi, kalau nak terasa lebih-lebih ambik la. tapi jangan salahkan aku. haha. jahat di musim raya ni. cuti raya yang panjang ni aku setengah aku abiskan di cairo dan setengah lagi InsyaAllah di Alex.

seronok beraya di cairo. dapat tambah kawan2 dan meluaskan tanah jajahan (yang meluaskan tanah jajahan ni dipetik dari k.radin-antara AJKT yang dikekalkan untuk PERUBATAN pusat). hehe. beliau adalah antara sahabat yang berjaya aku tambah.

menghabiskan hampir setengah cuti dengan ISMAH MANSURAH. beliau pula adalah antara yang terPOPULAR di Alex ni rupa-rupanya. haha. aku baru sedar. jadi setelah melihat kewibaannya aku rasa nak mencalonkan beliau sebagai AJKT. haha. (ni konspirasi dalaman).
berikut adalah gambar beliau.

'beliau adalah yang berbaju pink-berbasikal di ma'muroh'

aku bukan nak lawan ABG RAHIM FANCLUB (jom wujudkan k. YANI FAN CLUB-vote k.yani). cuma pada aku orang sehebat ISMAH ni tak wajar kalau nak dibazirkan. hehe. sebenarnya terikut2 dengan kak SARAH SU. yang merangkap ketua aku dalam UPP. juga AJKT yang dikekalkan.

bukan apa, di cairo aku sempat bermalam di rumah DAHLIA HAZIRAH. juga bakal AJKT PERUBATAN pusat (doakanlah ye). terkagum sebentar dengan kededikasian mereka2 ini. sanggup berkorban demi PERUBATAN. pada aku kat Alex ni pun perlukan ramai orang yang sanggup berkorban demi PERUBATAN. sebab orang melayu dah ramai kan.

jadi, sempena RAYA KORBAN ni. aku cuma nak ajak kita semua cuba berkorban apa yang patut dan mampu. apalah sangat kalau korbankan masa yang sikit tu untuk pi program2 yang dianjurkan kalau nak dibandingkan dengan NYAWA.

cuma, aku nak ajak kawan2 semua sumbang serba sedikit. contohnya nak bagi artikel untuk TLOA ka. (boleh pass dekat aku-tengah memerlukan ni). turun mengundi ka(tunaikan tanggujawab sebagai ahli perubatan). jadi AJK(tolong la kakak2 dan abg2 yang perlukan bantuan). kalau tak kita siapa lagi???

sekali lagi aku nak tekankan;


'lembu pun bersedia untuk berkorban,
kalau kita tak sanggup,
di manakah taraf kita??'

wallahu'alam..


2 mEssAge:

amoi~ melobi nmpk!

:d

belajar dari k.radinlah..

hehe...

Popular Posts