Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


salam.

gambar diatas tiada kena mengena dengan entry kali ini. mungkin aku terlalu inginkan kucing yang seperti garfield. boleh dibuat bantal tidur.

cuma disini aku ada luahan perasaan. yang penting ianya tiada kena mengena dengan MESIR ataupun persatuan di MESIR. aku ingat lagi sewaktu aku di MALAYSIA tahun ini. ketika berbincang dengan beberapa orang senior mengenai program tahunan yang alumni sekolah aku adakan. bukan apa, cukup susah untuk mencari sukarelawan untuk buat kerja. bermacam-macam alasan. tak layaklah, sibuklah, rumah jauh dari sekolahlah, aku dah tak macam dululah (biasalah, hendak seribu daya kalau dah tak nak??). bukan semua, ada ja yang betul-betul tak dapat join tapi masih cuba untuk memberikan sumbangan walaupun sekadar cadangan.

biasalah, kalau buat kerja ni letih. banyak masa habis. gaji tak dapat, merit pun tak dapat. lainlah masa sekolah, semua benda ada sijil. ada merit ataupun ada jamuan cikgu buat. tapi sekarang tinggal keIKHLASan yang tulus dari hati.

tapi yang peliknya, bila ada benda yang tak kena ramai lah pulak nak kritik. bukan tak elok cuma tak berapa manis. kritik pulak bagai nak rak (ada ka macamni?). dah la aktiviti pun tak join. mula la nak cakap pasal program tak berjalan lancar lah. ada ikhtilat lah. haha. kalau camtu awat la hang tak turun sendiri jadi pengarah program pastu selia la sendiri??

tu la. cakap senang, buat kerja susah.

nak bercerita sikit boleh??
tak boleh pun aku nak cerita jugak. (nama2 watak hanyalah pinjaman semata2 dan tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia)

faisal dan asma adalah suami isteri. mereka dah hidup dengan gembiranya sehingga dikurniakan beberapa orang anak. anak-anak mereka ialah saibah, amira dan un. sehinggalah beberapa ketika keluarga ini dibesarkan dengan kehadiran orang yang ketiga. ismah merupakan isteri kedua faisal. sebelum dengan sahnya bergelar isteri kedua, ismah amatlah baik dengan asma. mungkin nak pujuk kot kan. tapi bila dah sah bergelar isteri mulala nak tunjuk belang. tambah-tambah bila dah ada anak yang diberi nama izni, nani, ika dan fiza. ismah ni selalu ajak faisal gi jalan-jalan tanpa pengetahuan asma. sian asmakan?? apalah salahnya kalau ismah bincang ngan asma dulu. boleh la pergi sama-sama.

yang paling menyedihkan asma selaku isteri pertama. masa tu birthday faisal. yang si asma ni bersusah payah lah masak makanan kegemaran faisal. si ismah ni nampak je asma tengah susah-susah masak. tapi dia dah ada perancangan lain. dia nak ajak faisal makan kat luar bila faisal abis keja. last skali tinggal la asma dirumah sorang-sorang. kenapa sorang-sorang pulak? sebab anak-anak asma ni pun diajak sekali. kesian kan??

aku bukanlah penentang poligami. aku terima poligami. cuma aku nak menegur orang-orang yang terlibat dalam poligami nih. kenalah bertolak ansurkan?? berbincang, dan buat la apa yang patut.

rekaan semata-mata. dengan sengaja nak post entry yang panjang sebelum cuti berakhir. lepas ni takut susah dah nak update. hehe.. memberi alasan lah tu.. (tak patutkan).. satu lagi, sedap makan kat umah terbuka nisah..

wallahu'alam...

9 mEssAge:

asma da kawen??? shock!!!!!!!!!! roomie sendiri...huk2..

hehe.. bakal kawen.. doakan.. hik3~

aaa

tak tahan..

gambar atas tuh kiut sgt!!!
aa.. geram3

err...

sudeyh2 la tu..

WAllhua'lamu Wa antum la ta'lamun~(^^,)

tu la kan..
nak bela kucing macam tu la..

btul asma.. hehe..

hahaha...

ika ngan nani adik bradik eh??
tomel2...

ismah kejam ngan asma..kejam...hahaha..

to yucika:

comel2.. hehe..

arghhhh
knpe kna jd ank ismah???
tanak!!!!

nk jd ank ko bleh???
ngahaha~

slmt ari rye!hihi

to izni:
bukan ang ngan ismah muka nk sme ke??
hehe..

xboleh2.. ngee3~

Popular Posts