Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


assalamualaikum..

hari tu tetiba je bangun pagi dan rasa amat bersemangat. dalam perjalanan nak pergi lecture, hampir semua orang yang aku jumpa aku bagi salam.. tetiba aku terfikir, kalaulah hidup ni macam main game mario..

setiap kali kita bagi salam ada syiling yang keluar..
setiap kali makan cendawan jadi besar, kuat dan laju..
setiap kali langgar dengan cendawan jahat jadi kecik balik..

setiap kali bagi salam kat orang nampak pahala terpelanting..
setiap kali sembahyang jemaah nampak seguni pahala..

hehe.. tapi tu la.. tak nampak kan.. cuba kita nampakkan untuk diri sendiri.. mesti semangat sikit.. setiap kali study nampak meter pahala bertambah.. ngeh3~ ikhlas sket study tuh..
setiap kali buat jahat rasa panas api neraka.. wahh.. xberani kowt..

pasti ada hikmahnya kan?? Allah tak menciptakan sesuatu benda secara sia2.. insyaAllah ada hikmah.. selamat berjuang untuk exam CVS~ bittaufiq wannajah..

9 mEssAge:

ganbatte kudasai ne!

all the best too!

bagi salam, pahala terpelanting. wah.kalaulah nampak.

Hoho~mario...

Kalau la nampak,mesti sume org nak buat pahala bebanyak sampai kaya.

to yucika;

gambarimashou ne~

to anas;
insyaAllah

to kepalakotak;
kalaulah..

to asma;
hehe.. nti semua orang jadi baik la..
tapi x ikhlas la plak kot..

tetibe rse rindu time kekecik men game mario ngan adek2...

~~selalu kalah~~
(T.T)

to nusaibah;
that's not my point..
hehe..

eh,tp org dah menang banyak kali dapat selamatkan puteri die~
(**riak sikit)

to asma;

hehe.. jom lawan~

Popular Posts