Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


assalamualaikum..

blog sudah berwajah baru, menandakan bulan kematangan sudah tiba~
hehehe..
adakah usia menggambarkan kematangan??
mungkin ada yang jawab ya dan mungkin ada yang jawab tidak..
soalan subjektif bukan??
setiap orang ada alasan untuk mempertahankan pendiriannya~
jadi tiada yang salah..

bertitik tolak dengan persoalan diatas,
ada lebih banyak pertanyaan akan diajukan.
dalam banyak-banyak anggota badan kita,
yang mana paling penting?
ya, sekali lagi soalannya subjektif, tiada skema permakahan..
selagi hujah yang diberikan kuat, sudah pasti jawapannya betul..
tetapi andai kata jawapannya adalah semua adalah penting,
ini juga adalah betul..
kerana setiap satu memerlukan pada yang lain~
betul??
maknanya anda bersetuju dengan saya (bahasa skema)..


jadi muncul soalan berikutnya,
antara banyak-banyak unit dalam PERUBATAN,
manakah paling penting??
anda boleh menjawab apa sahaja, selagi anda memberikan alasan yang kukuh,
jawapan anda adalah betul..
mungkin pada saya UPP penting sebab saya ada alasan tersendiri (ataupun mungkin boleh dikatakan saya ta'asub UPP)..
mungkin bagi kamu UPI atau EKONOMI lebih penting, kerana kamu ada alasan tersendiri.
tapi jika kamu jawab semua saling memerlukan antara satu sama lain, BINGO!!
kamu amat terbuka dan bertolak ansur~
saya harus menerima hakikat setiap satu saling bergantung dan memerlukan,
jika satu lumpuh, semua akan turut bersama~


jadi dalam memastikan MALAYSIA aman, makmur dan sejahtera,
dan mampu melahirkan modal insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang,
bukan sahaja dunia, malah ukhrawi........
bidang manakah paling penting?
ekonomi??
kesihatan??
pendidikan??
politik??
agama??
sosial??
kebudayaan??
dan segala jenis bidang~
jawapannya adalah subjektif, semua adalah betul selagi anda dapat memberikan alasan dan hujah yang kua, kerana setiap orang ada pandangan yang tersendiri..
tapi apa yang saya dapat dari PROF. DR. SIDEK BABA atas pertanyaan face to face (muka kepada muka) petang tadi..
semuanya adalah COMPLEMENT.. memerlukan antara satu sama lain..
bergerak seiring dan sejalan~

jadi anda tahu apa kesimpulan saya??
kita harus terbuka tapi jangan sampai hanyut.
mungkin pendapat kita adalah betul,
tapi tak semestinya pendapat orang lain adalah salah..
jadi kita perlu menyetujui bahawa semua saling memerlukan antara satu sama lain selagi kita dibawah SATU AKIDAH yang sama..
ini adalah titik persamaan kita.
jangan disebabkan orang lain berbeza pendapat dengan kita,
kita mudah melenting,
kita mudah menolak

4 Wahai manusia! Sesungguhnya Kami (Allah) menciptakan kamu daripada seorang laki-laki dan seorang perempuan, dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya yang paling mulia antara kamu di sisi Allah ialah yang paling bertakwa antara kamu. Sesungguhnya Allah adalah al-‘Alim (Maha Mengetahui), lagi al-Khabir (Maha Mengenal) 49:13

anda dapat apa yang saya cuba sampaikan??
inilah adalah kesimpulan saya buat masa ini..
tunggu jika ada idea baru..
maaf jika blog ini kembali bersawang, kerana kuliah sudah bermula.

saya ada agenda saya.
bagaimana dengan anda?

saya ada matlamat saya.
bagaimana dengan anda?

saya ada tujuan hidup saya.
bagaimana dengan anda?

saya tahu kemana akan kembalinya saya,
bagaimana dengan anda?

jadi saya hidup untuk ISLAM,
bagaimana dengan anda?

~bukan sekadar seorang DOKTOR~

p/s: doakan saya thabat pada perjuangan dan jalan ini, insyaAllah~
ramai orang menyanyi bila masuk blog ini, lihatlah di shoutbox sana..
mungkin nasyid ini mampu memberi semangat bukan hanya pada saya, tapi pada yang lain..
ingat apa pandangan saya diatas?? semua adalah complement dan saling melengkapi~

~selamat kembali ke SEKOLAH~



9 mEssAge:

pheewwwiiitttt!!!!!

bangga aku dt kwn cam hang keynah...

hehe..
ika lebih2~
aku berbangga dgn ang jgk~

Apa yang penting~KERJASAMA~

go! go! PERUBATAN untuk ISLAM tercinta!

to bos;
ya, setuju2!!

to HYMKI;
go2!! teruskan jadi pompom girl~

nahnu qaumu bil amaluliyyun
-Mari buktikan pada medan amal

sekian =P

to islahmujahidin:
syukran atas tazkirah..
insyaAllah, sedaya mungkin~

buktikan kematangan dalam cara berfikir dan cara bekerja...

to Zul Ikhwan Zahari;
insyaAllah~

banner 516×75

Popular Posts