Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160

cuba baca tajuk di atas. haha.
bermulalah satu cerita. abahku pulang dari surau. "esok malam ada birobbikum dekat surau. jom sapa nak join". aku lurus bendul terus menafsirkan maksudnya "dengan tuhan kamu??, ceramah ka?".. gelak abahku. itu sebenarnya bahasa jawi. kalau baca ikut arab jadi camtu la. berbekam sebenarnya.
teringin nak buat, tapi kalau dekat surau mestilah untuk kaum adam sahaja. dan kebetulan rezeki aku, abah terus telefon kawannya, tanya boleh tak datang rumah. buat dekat rumah untuk anak-anaknya yang hawa nih. hehe.

berbekam ni ada dua jenis. tengok gambar kat bawah ni.



boleh la pilih nak buat yang mana. lintah tak rasa apa2. tapi banyak juga darah yang dia siap. klau yang cup tu sakit sikit la. tapi sikit ja. tapi lepas buat rasa ringan ja badan.

nak tau khasiatnya??? boleh tengok di sini, dan sini.

sekian.. selamat bertadarus~

4 mEssAge:

kinah :)
selamat berpuasa bersama famili terchenta..

seramnye gamba~~~ aduh.. takut~~

saibah =)
selamat jugak..

kmi dah merasa.. tp best.. hehe~

ada kisah disebalik tulisan بربكم

ek?? tak nak kongsi ka?

Popular Posts