Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


menghargai??
kata akar = harga
jadi maksud menghargai, meletakkan harga? haha.
mungkin maksudnya bila dah diletakkan harga, barang tu jadi mahal. so orang lebih hargai?

that's not my topic for today.

cuma kadang-kadang teringat zaman dulu-dulu.

contohnya time evakuasi hari tu. bila dah seminggu dua kat Malaysia, berderet-deret status kat fb tu, pasal rindu Alex lah, tak sabar nak start kuliah lah. rindu nak belajar balik, bila nak mula kuliah.

tapi bila dah dekat Alex, bila exam nak abis ni? countdown nak balik Malaysia lah. tak sabar nak cuti.

hihi~ itulah manusia kan...

contoh lagi, sekarang ni semua malas nak balik Alex. nak mula belajar. nak start tidoq-makan-jalan-siang-malam dengan buku.

tapi bila dah habis belajar nanti, mesti rindu balik zaman belajar.

macam tu lah jugak time duduk hostel dulu. malas nak pergi surau-prep-study-ikut peraturan-kuliah maghrib. tapi bila dah habis, baru teringat zaman asrama dulu.

jadi, cubalah kita all out dalam semua benda kita buat. supaya kita tak pernah menyesal. dan tak ada kalau-kalau-kalau dalam hidup. think twice before u do anything. insyaAllah. yang penting apa-apa keputusan istikhoroh. insyaAllah petunjuk dari Allah adalah yang terbaik.

senyum-mulakan hidup anda dengan lebih bertenaga =D



0 mEssAge:

banner 516×75

Popular Posts