Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160



Perumpaan mereka seperti orang-orang yang menyalakan api, setelah menerangi sekelilingnya, Allah melenyapkan cahaya (yang menyinari) mereka dan membiarkan mereka dalam kegelapan, tidak dapat melihat. (QS Al Baqarah: 17).

Dan Kami jadikan di hadapan mereka sekat (dinding) dan di belakang mereka juga sekat, dan Kami tutup (mata) mereka sehingga mereka tidak dapat melihat. Dan sama saja bagi mereka, apakah engkau memberi peringatan bagi mereka atau engkau tidak memberi peringatan kepada mereka, mereka tidak akan beriman juga. (QS Yasin: 9 -10)

moga mata hati kita tidak buta. moga kita dapat melihat tanda kebesaran ALLAH yang berada di sekeliling kita. moga kita dapat mencari hikmah dalam setiap ujian dan dugaan dalam hidup. moga kita tidak BUTA dalam mata yang celik.


Ya Allah,

Janganlah Engkau palingkan hati ini,

Setelah Engkau beri hidayah,

Engkaulah yang berkuasa membolak-balikkan hati,

Maka tetapkanlah hatiku ini,

Di atas landasan agamaMu yang benar.


p/s: mungkin ada yang pernah dah dengar lagu ni.. tapi, ulangan bukan satu bebelan.. ulangan adalah satu tazkirah, buat diri sendiri yang sering lupa dan alpa..




3 mEssAge:

terbaek!

haih. bila ah nk jadik cam keynah.
post entry serius2..yg berfaedah...
asyik mepek ikut imaginasi ak je. hadoyai.

ngeh3~
matang dah rr nany..
ang lmbat sket~

Popular Posts