Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160

(PERINGATAN: INILAH ADALAH PANDANGAN PERIBADI SEMATA2, SEBARANG KETIDAKPUASAN HATI TIDAK DIALU-ALUKAN, SEBARANG PERKONGSIAN DAN TEGURAN MEMBINA AMAT DIALU-ALUKAN)


salam..

baru lepas exam microb. anak2 banyak sungguh. hari ni tambah lagi 3. adeno, rhino ngan influenza. haha. sampai tak ingat nama anak. merapu~

ok lah. entry kali, nak meluahkan kelainan rasa dihati ini.
dulu kerja dengan senior. ketua aku dulu k.sarah. so tak la rasa lain. tapi kali kerja dengan housemate sendiri. sebaya. pelik rasa~
hehe, bayangkan anda kerja kat sesebuah tempat tu tapi bos muda dari anda.
apa perasaan anda?
tak dak perasaan~ (mungkin itu jawapan anda)
tapi jawapan aku, rasa pelik.



jadi kat sini aku nak kongsikan satu nilai yang aku aplikasikan minggu lepas.
tajdid niat!! (dapat dalam lecture nih~ credit to sr)

kalau aku join upp untuk k.sarah,
sekarang ni k.sarah tak jadi ketua dah..
so, baik aku tak payah join..

kalau aku join untuk jadi AJKT,
aku tak jadi AJKT pun sekarang nih,
baik tak payah join dah..

kalau aku join untuk popular,
aku tak popular pun buat join nih,
baik tak payah join..

kalau aku join sebab abg din pengerusi,
tapi sekarang dah jadi abg. rahim,
baik aku tak payah join..

kalau aku join untuk mencapai komplot dalaman aku,
dah tercapai pun,
baik aku berhenti join..

inilah kepentingan niat..
ikhlaskan niat..
kembali kepada satu benda..
kerana ALLAH..


camna nak niat kerana ALLAH??
UPP bukan berdakwah pun..
PERUBATAN bukan ISLAMIC pun (jangan kontroversi, contoh je)
jawapannya aku rasa terletak pada diri kita sendiri..
kalau kita rasa UPP kurang mesej dakwah,
join la UPP. kita tambah apa yang kurang..
kalau rasa PERUBATAN tak ISLAMIC,
kita yang jadikan PERUBATAN ISLAMIC..
jangan teruskan mengkritik dan melarikan diri..
kritik dan menyumbang pada perubahan..
berkongsi tak salahkan??
tambah apa yang kurang..

“Sesungguhnya setiap amalan itu hanya dengan niat. Dan sesungguhnya setiap orang hanya mendapat balasan mengikut apa yang diniatkan. Sesiapa yang berhijrah untuk mencari duniawi atau untuk mendapatkan wanita yang ingin dikahwini, maka (pahala) hijrahnya itu mengikut niatnya.” (Riwayat al-Bukhari).

aku ada sembang dengan sorang akak nih..
keterbukaan beliau dalam berkongsi dan menjawab pertanyaan aku,
membuatkan aku kagum dengan beliau.
walaupun dia bukanlah pro-perubatan,
namun keterbukaan beliau amat mengagumkan..
yang paling aku ingat jawapan dia,
'kadang2 orang bawahan yang terlampau taksub,
sedangkan orang2 atasan terbuka je'..


“Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum mendorong kamu berlaku tidak adil. Berlaku adillah, kerana adil lebih dekat kepada taqwa.” (Surah Al-Ma’idah, ayat 8.)



aku tujukan entry ni pada diri aku sendiri ..
so, jangan ada sapa terasa lebih2..
hehe~

wallahu'alam..

9 mEssAge:

menarik entri.....
thnks 4 making others thinking...
;)

wow...keynah..

menimbulkan kontroversi ni...erkk..tak..tak...tipu jer..hehehe..

bagus r pemikiran hang..bangga aku dpt sectionmate cam hang...

taksub.?

to kak fatin;
thanks!
saya yang berfikir..

to eka;
aku kan dah matang..

to abu;
orang yang taksub takkan mengaku dia taksub.. so, no komen.. ha3~

xpe la bos muda.
kita mesti bersikap profesional kan, keynah?
x perlu la rasa inferior.

hoho.
aku taksub perubatan, taksub UPP dan taksub kerajaan serta taksub MARA.

to anynomous;
saya memang profesional ha3~
tapi sy xlah terlalu tua..
sama umur je. he3~

to Dr. Alex;
apekah ini??

Bos muda berkata:

Sentiasa tajdid niat,sebab balasan Allah berdasarkan niat~nak ingatkan banyak2 kali supaya niat tak lari~dan pengalaman bekerja dgn berbagai jenis manusia inshaAllah bakal mematangkan kita.

(^^,)actually xdelah bos sgt.bese2 je.

nak ambik quote Pengerusi PCI
"Bersama PERUBATAN"!!

to asma;
bos muda?? muda la sgt..
ha3~
btw, betul2!!

Popular Posts