Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


assalamualaikum..

menghitung hari.
terus menghitung.
cuba mengisi masa dengan perkara yang berfaedah. cuba belajar menjadi suri rumah sepenuh masa.

tahu?? bukan senang. siang malam memasak. kemas barang. basuh baju. walaupun hanya untuk diri sendiri, dan beberapa orang teman. serius, suri rumah bukan kerja yang senang.

cuba membayangkan tugas emakku di tanah air. bayangkan belum cukup. cubalah sendiri.
walaupun hanya memasak didapur mampu membuatkan tulang-temulang ini menjerit-jerit mahu minta dikurangkan beban. baru sehari dua. tak dapat bayangkan yang 10tahun, 20tahun, 30tahun bergelar suri rumah.

haaaa, ini semua hanya pengalaman belajar memasak. hehee. mencuba resepi baru, agar dapat berlagak dengan kakakku bila balik nanti (tak ikhlas kan?).

huh, bukan apa. ramai yang dah nak kawin. senior-senior kesayangan yang selama ini jadi tempat bermanja. abis la. kena cari orang baru. hehe~

dan sudah pasti menjadi suri rumah ketika belajar ataupun bekerja perlu lebih kuat. moga akak-akakku kuat. insyaAllah.

dan pesanan yang amat penting dari seorang akak;

' Allah sangat sweet kan. Allah tak bagi engkau apa yang kau nak.
Tapi Allah bagi apa yang sebenarnya engkau perlukan'

aku percaya. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk diriku ini. moga aku tak membiarkan walaupun sedetik pun nasibku ditentukan oleh diriku. moga apa yang aku lakukan berdasarkan petunjuk MU, insyaALLAH.

dan aku akan pulang dengan satu senyuman buat keluarga yang tercinta =)

ahlan ya Ramadhan, kedatangan mu amat dinanti~

video yang ingin dikongsi bersama-sama~

2 mEssAge:

betul! jadi surirumah sangat penat.. patotlah ramai pakai maid jaa..=.=


eh, lagu apa kat blog ang nih?
best2..

hahaa.. pakai maid bahaya. org cakap air tgn ibu berkat..

lagu; dai nada-astaghfirullah

Popular Posts