Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


Assalamualaikum.


Saya dah selamat sampai ke Malaysia menaiki Singapore Airline jam 5.15 petang, Alhamdulillah.
Bertolak dari Jeddah jam 8.45 malam waktu tempatan.
dan bertolak ke Jeddah menaiki pesawat pejuang TUDM. pengalaman yang amat berharga dan tak dapat dilupakan.

Alhamdulillah, keadaan di Jeddah amat baik. makanan yang disediakan begitu sedap sekali. sesuai dengan cita rasa anak Melayu. Cuma faham-fahamlah kan, hampir 10000 ribu student di sana. adalah sedikit ketidak selesaan dari segi tempat penginapan. blok bangunan yang sempat saya berehat sebentar sebelum kembali ke lapangan terbang Jeddah, mengalami sedikit masalah air.
Namun saya percaya dan yakin pegawai-pegawai yang berada di sana telah berusaha sebaik mungkin.

Saya amat memuji sikap pegawai-pegawai yang bertugas di sana. amat mesra melayan pelajar-pelajar dan mudah untuk dihubungi disebalik kekalutan yang melanda. moga Allah membalas jasa baik kalian.

Terima kasih pada walid, (ustaz Ishak) yang merangkap pegawai MARA Timur Tengah, yang tanpa lelah menguruskan kerja-kerja evakuasi ini. walid amat baik dan bertimbang rasa. sampai tidur dalam kereta ja sebab nak sambut student dari Mansurah. syukran walid.

Terima kasih pada adhoc-adhoc evakuasi ini, terutama sekali yang bertugas di alex, yang juga merupakan sahabat-sahabat saya, yang banyak berkorban demi untuk melicinkan perjalanan evakuasi ini. mereka adalah orang yang terawal bekerja dan orang yang terakhir meninggalkan alex dan mereka ini masih pelajar. huhu. terima kasih sangat-sangat.

Buat ibu-bapa, insyaAllah keadaan di Jeddah amat-amat baik jika nak dibandingkan dengan kekalutan yang berlaku. makanan lebih dari cukup dan amat sedap. cuma sedikit gangguan air sahaja kadang-kala.
tapi insyaAllah semua ok. tapi ada jugak lah yang kena berhimpit-himpit sikit, pastu ada yang terpaksa duduk dalam tempat macam garaj. tapi tak tau lah tempat apa sebenarnya.

Bagi sahabat-sahabat yang belum tiba di Malaysia, saya doakan yang terbaik buat kalian. moga baik-baik di sana. InsyaAllah, kalian juga akan selamat tiba.

Alhamdulillah, terima kasih pada mak dan abah saya =)
Teruskan doa kalian pada rakyat Mesir.
Agar mereka terus kuat untuk meneruskan intifadah ini, insyaAllah.

2 mEssAge:

tahniah! taktau plak study mesir :p

syukran.
Alhamdulillah dah tahun 3~

Popular Posts