Define Me

Jika Allah menolong kamu, maka tiada apa yang dapat mengalahkanmu, tetapi jika Allah membiarkan kamu (tidak memberi pertolongan), maka siapa yang dapat menolongmu setelah itu? Karena itu hendaklah pada Allah saja orang-orang mukmin bertawakal 3:160


alhamdulillah..

habis seminggu berlalu.. sebenarnya seminggu yang lepas ni amat berat bagi aku..
bila Allah tarik nikmat sihat tu sekejap.. baru rasa betapa pentingnya sihat..
baru hari aku rasa boleh bangun betul2 dan meneruskan rutin seperti biasa..
baru terasa betapa nikmatnya SIHAT tu.. tak la lepas ni tak jaga kesihatan betul2..

agak complicated jugak citanya.. aku ada tachycardia yang aku rasa teruk la.. rasa la sikit2 dyspnea tu.. pastu jumpa doktor.. pastu doctor bagi digoxin, bisoprolol n moduretic drug.. bila tengok ubat tu terkejut jugak.. ha3~ baru blajar pharma la katakan.. tp doctor tu suruh la buat cbc.. hehe.. rupanya ada slightly anaemia.. dah la kena bentang pasal anaemia dalam pharma.. pastu kena tambah iron supplement.. aku rasa macam tak logik pulak.. dah la yang digoxin semua tu kena continue.. pastu tambah iron tu lagi~ sakit disebabkan side effect la pulak..

lepas tanya beberapa senior, aku amik keputusan tak nak makan langsung ubat.. haha.. Alhamdulillah rasa sihat dah sekarang.. wallahu'alam la camna.. cuma boleh kawal dari segi diet kot.. tapi aku nak pesan jugak kat kawan2 semua.. makan kena jaga ek.. walaupun busy~

tahniah pada nama2 yang ada aku promote sikit2 sebelum ni.. Alhamdulillah naik pun.. so, insyaAllah ini yang terbaik untuk anda semua.. semoga dapat menyumbang apa yang terbaik.. he3~ aku yakin semua orang nampak, apa yang aku nampak ada dalam diri mereka2 ini(faham ke??)..

insyaAllah, kher~

marilah kita menyumbang untuk PERUBATAN dan memperjuangkan moto PERUBATAN..

MENGUNGGULI KECEMERLANGAN, MENGERAT KEBERSAMAAN~

p/s; aku suka sesi muhasabah mtc...

6 mEssAge:

keynah, hang sakit ye? apsal x habaq? syafakillah..jaga kesihatan ye keynah..


paen

tak sakit pun..
hehe.. rasa macam doctor tu silap..
boleh ke??
hehe..

ooo..tersilap? ish bahayanya..dah la bg drugs dahsyat. tp mmg slight anemia kan? kalo camtu makan la byk2 sayur hijau..cam spinach. byk je kat pasar. ada gak iron source selain dr daging.

paen

tak tau la.. rsanya doctor tu betul..
klau anemic patient kan akan ada tachycardia sket.. coz nak compensate balik darah yg xcukup..
jadi ada arrhythmia..
sebab tu la doctor bg drug utk heart failure..
tapi bila dah tau aku anemic..
doctor bg ferroton tp sruh continue digoxin and the gang lagi...
tu la aku xfaham..

ye la paen.. guna traditional ja..
makan apa yang patut..

keynah..ak lk yg sakit...

sakit apa nani??
huhu.. siannya~

banner 516×75

Popular Posts